Laburpen exekutiboa business plan bati atxikita ematen den dokumentua da, eta negozio-plana laburbiltzea du helburu. Bertan, pertsona batek proiektua zertan datzan ulertzeko behar dituen puntu erabakigarriak jorratzen dira.
Laburpen exekutibo honek bidez, negozio-planak hartzen dituen puntuen panorama orokorra eskaintzen du, eta orrialdetik gorakoa ez izatea gomendatzen da.
Hainbat txosten mota eta adibide daude, enpresa motaren arabera, baina guztietan puntu komun batzuk aurki ditzazkegu:
Proiektuaren informazio orokorra: enpresaren izena, webgunea, jarduera-sektorea, jardueraren deskribapena etab.
Proiektuaren deskribapena: proiektuaren deskribapen laburra, espezializazio-maila, lehiakideekiko bereizketa, etab.
Merkatua: zure online proiektuak xede duen merkatu potentzialaren definizioa, baita zure buyer pertsona edo publiko objektiboarena ere.
Proiektuaren egungo egoera, lortutako helburuak eta aurreikusitako aurreikuspena.
Proiektuaren taldea: kideak eta beteko dituzten eginkizunak.
Marketin digitaleko plan baten laburpen exekutiboa nola egin jakiteko, honako puntu hauek hartu beharko dira kontuan:
Marketin-planaren deskribapena
Txostena marketin-planaren aurkezpena da; beraz, enpresaren laburpen labur bat egin beharko dugu, eta zein den helburua eta zein publikori zuzentzen zaion kontuan hartu.
Enpresaren auditoretza
Marketin-planean zehar, enpresaren azterketa sakona egin beharko dugu, baita AMIA azterketa ere, enpresaren egungo egoera ezagutzeko.
Helburuak
Marketin-planarekin lortu nahi dituzun helburuak izendatu beharko ditugu, zuzendariek edo inbertitzaileek enpresaren xedearekin bat datozen ikus dezaten.
Estrategiak eta ekintzak
Egingo ditugun estrategia eta ekintzak aipatu beharko ditugu, baina modu orokorrean. Txosten exekutiboa planaren ibilbide-orri bat da, interesa duten pertsonek denbora gutxian informazio garrantzitsuena aurki dezaten. Beraz, estrategiak eta ekintzak zehatzago ezagutu nahi badituzte, plana osorik egiaztatuko dute.
Timinga eta aurrekontua
Estrategia eta ekintza guztiak gauzatzeko aurreikusitako denbora-epea adierazi beharko dugu, bai eta marketin-planaren aurrekontuarekin lehen hurbilketa ere.
Bukatzeko, laburpen exekutibo bat egiterako orduan ekidin beharreko akats orokor batzuk jarriko dizkizuegu:
Ez erabili hiztegi teknikorik: laburpen exekutiboa edonork irakurri eta ulertu ahal izan beharko lukeen dokumentua da.
Ez da txosten osoa: laburpen exekutiboa hori besterik ez da: laburpen bat. Laburpena praktikoa eta erakargarria izatea nahi dugu. Baina kontuan izan behar dugu proiektuaren informazio gehiena lana kudeatzeko tresnan sartuko dela, ez laburpen exekutiboan.
Independentea izan behar da: Laburpen exekutiboa idatzi ondoren, ongi berrikusi behar dugu, laburpena independentea dela ziurtatzeko. Parte-hartzaileek laburpena ulertzeko ezagutu behar duten testuinguruaren beharra egonez gero, hau informazio gehigarri gisa jarri dezakegu.
Berrirakurri beti: Laburpen exekutiboa dokumentu bizia da, eta akatsen bat eginez gero, beti zuzendu dezakegu. Baina zerbait publikatu aurretik beti ongi errebisatu behar dugu
Laburbilduz, laburpen exekutiboa ezinbestekoa da jendea gure proiektuarekin eguneratuta mantentzeko. Proiektuak zer ebatziko duen eta zergatik den garrantzitsua azkar ikusi behar badugu, laburpen exekutiboa informazio hori emateko modu perfektua da.
Peñarroya, M. (2022, 24 marzo). ¿Cómo hacer un buen resumen ejecutivo? (Con ejemplos y video-tutorial). Montserrat Peñarroya. https://www.montsepenarroya.com/como-hacer-un-resumen-ejecutivo-para-un-plan-de-empresa/
Silva, L. (2022, 18 agosto). Resumen ejecutivo: qué es, cómo se hace y ejemplos. https://blog.hubspot.es/marketing/como-hacer-resumen-ejecutivo
¿Cómo hacer un resumen ejecutivo de un plan de negocio para tu proyecto? (2021, 18 julio). Webescuela. https://webescuela.com/resumen-ejecutivo-ejemplo/
Cómo redactar un resumen ejecutivo (incluye ejemplos) •. (s. f.). Asana. https://asana.com/es/resources/executive-summary-examples

No hay comentarios:
Publicar un comentario